Friskt vågat... inget vunnet?

Tidningen sthlm City har en halvsida dit folk kan skicka diverse kryptiska sms. Alltså en spalt där man kan läsa allt från kärlek vid första ögonkastet-efterlysningar till arga små tanters klagan över osandade gångvägar till tunnelbanan. Ganska underhållande läsning med andra ord.
Jag har aldrig riktigt trott att jag skulle få användning av spalten. Men efter att ha fegat ur med pendeltågsflirten (fan jag vågar ju inte ens titta på snubben.. inte likt mej), och efter noga övervägande, så insåg jag att City-sms var en riktigt bra utväg (jag vill ju ändå att han ska veta att jag lagt märke till att vi åker samma vagn varje dag). För det är ju självklart att han läser city, det gör alla pendlare... eller?! Så jag tog mod till mej och skickade iväg ett lagom "på" mess.
Oh, så nervös jag var i morse när jag med darrande händer tog en tidning.. snabbt in på tåget och slet upp tidningen.. läsa, läsa, läsa... Och Pffft.. som ett vinterdäck med pyspunka åkte luften ur mej. Mitt sms var inte med! Tyvärr får inte alla sms plats i själva tidningen så de publicerar resten på hemsidan.. och vem fan läser där?
Nu kommer han aldrig få veta att jag uppskattar hans sällskap på pendeltåget.


att sluta röka #2

Jag rökte 3 cigg igår.
Man skulle kunna tro att det bara är att bestämma sej för att inte köpa några fler cigg. Så är det inte. Jag har fattat det beslutet kanske tusen gånger.. ändå hoppar det ner ett paket från hyllan när man står där vid kassan. Sen slinker de smygande ner och gömmer sej under osten i matkassen. När man kommer hem och packar upp matvarorna så ligger paketet där i botten av påsen och liksom hånflinar åt en.. "Haha... trodde du verkligen att du skulle slippa undan"
Har ni sett den där galna köttätande blomman i
Little shop of horrors? Då kanske ni minns den vansinniga rösten när den gastar "Feeeed meee"... så låter mina cigg! Fast de råmar "Röööök oss"!
Fatta vad svårt det är att sluta röka.

att sluta röka

Jag har inte rökt sedan i lördags... och då tog jag bara 2 bloss av PJ's cigg. Jag säger högt och tydligt till mej själv att jag är duktig. Men varför klingar det så falskt? Känner mej inte ett dugg duktig.. Det måste nog bero på att jag hela tiden tänker på att röka (ja, när jag inte tänker på pendeltågsflirten då). Jag tänker så mycket på att röka så i mitt huvud har jag inte slutat ännu. Någon som vet när man börjar känna sej duktig? Är det när man inte rökt på en månad eller när man slutat med hjälpmedlen (plåster här) ...eller är det helt enkelt när man fått ur alla rökiga tankar ur systemet?

stora gäspardagen

Idag är det stora gäspardagen! Sitter här på jobbet och gäspar ikapp med min kollega. Jag får skylla mej själv, man blir lätt lite gäspig efter en kryssning. Men oj vad skoj det var! God mat, starka drinkar och tonvis (haha...note the joke) med dans! Lite hångel blev det med som vanligt, denna gång med en sötis vid namn Mats... gosh vad de e skönt och praktiskt att vara singel!
Lördagen var ruskigt seg men igår var jag lite piggare. Kom ihåg att gratta PJ men glömde alldeles bort att det var advent.  Äsch jag får fixa lite julpynt senare i veckan. 
Ha det gott i snörusket allihopa och glöm inte att bygga en snögubbe idag!

eldflugor i magen

Huga... snart ska jag springa till tåget. Händerna darrar,  magen är full av obehagliga fjärilar (snarare eldflugor) och hjärtat skuttar som en killing.. Ibland har jag svårt att gilla det här med flirtisar.

M/S Birger Jarl

Jippi!!! Imorrn bär det av till Åland med PJ igen. Som alltid på novemberresorna blir det "pensionärsbåten" vilken faktiskt inte alls bara forslar pensionärer fram o tebax. Där umgås och festar folk i alla åldrar! Dessutom är det alltid en himla trevlig och familjär stämning på den båten.. precis som vi vill ha det!

"alla snubbar, alla snubbar..."

Åhå.. nu har snubbe #2 hittat till mitt rum oxå. Lite nervöst startade han en konversation om arbetet och lokalerna. Trevlig på det där lite nördiga sättet, men han har väääldigt vackra ögon!
Nu kom jag på varför det känns så märkligt att bli raggad på jobbet.. jag har tidigare arbetat 13 år i ett kvinnodominerande yrke, inte konstigt att det känns skumt nu med en massa killar som jagar en i korridorerna ;-)


I går fick jag (efter 2mån tystnad) ett sms av Pizz (som jag träffade på förra ålandsresan, han som skulle hälsa på från J-köping, men som aldrig dök upp). Oj vilken ångest han hade att han "behandlat mej så illa". Eh.. jag var bara glad att han inte kom o hälsade på... men det behöver ju inte han veta.

Till sist, hjälp mej hålla tummarna för att min pendelflirt ska åka samma tåg som mej idag igen!


next time was today

Oh my! Jag fick en 2:a chans med pendeltågsflirten idag, och jag tog den! Det kikades en hel del både fram o tebax. *myser*
Hoppas vi ses på tåget imorrn igen!

när fan blir gammal...

När jag blir gammal ska jag ha lila hår, leopardtights och rosa svandunstofflor!

rynkrädd

Såg en gammal klasskompis på stationen i morse. Hon såg rätt gammal och sliten ut. Jag blev rädd och speglade mej snabbt i pendeltågets fönsterruta... nej, ingen fara. Jag såg ut som vanligt.
Det är inte så att  jag är rädd för att bli gammal... bara väldigt skrajsen för att se gammal ut! Rynkor och häng passar inte in i min självbild, inte på något plan.
Lite rynkor och häng ska jag erkänna att jag fått, jag är ju trots allt snart 35. Men det känns ännu så länge helt ok, fast jag vill absolut inte ha mer!
Det känns väldigt lugnande varje gång jag får visa leg på systemet.. för att inte tala om de få gånger jag får visa när jag köper cigg, då är jag riktigt nöjd.
Det känns lite skämmigt och ytligt att erkänna att jag känner såhär, men skönt att skriva av sej.
Och nu när jag ändå är inne på ärlighetens bana så måste jag bara säga att det känns otroligt tillfredsställande att se gamla klasskompisar som blivit tanter!

Bye, bye Jens.

Så åkte då Jens ut ur Idol 2005.
Det har varit ett rent nöje att höra honom sjunga och stå pall för juryns orättvisa och hårda ord vecka efter vecka.
Tack Jens.

rädda Jens, del 2

Ah... allt det roliga måste någon gång ta slut.. http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,731085,00.html 
Men vi ska naturligtvis fortsätta att rösta på grabben!

på jobbet raggas det

Snubbe nr.1 från föregående inlägg har redan försökt ragga en gång tidigare. En dag när jag var ny här på jobbet:
Han: - Vi är några här som brukar gå på bio tillsammans ibland, kanske du är intresserad av att hänga med nästa gång?  (Hmm.. vad är han ute efter nu?)
Jag: - Nja.. jag bor ganska långt bort och så har jag barn o sådär. Jag hinner nog inte vara med på det.
Han: - Annars kan vi gå på bio bara du och jag.  (Eeeh.. sa jag inte nyss att jag inte har tid?)
Jag: - Eeh.. alltså.. um.. Ahaa... alltså, jag är upptagen!
Han: - Men bara som vänner alltså!  (Yeah right!)
Jag: - Det är nog ingen bra idé, men tack ändå.

Varför måste de vara så envisa och inte fatta att man inte är intresserad?!

bli uppraggad? nej tack!

Undrar om det beror på vädret.. eller rummet... eller så är jag bara extra åtråvärd just i dag.
Vågar inte gå o hämta kaffe längre, det slutar bara med att jag fastnar i köket. Har hämtat kaffe 2ggr idag, båda gångerna har jag träffat på raggningssugna kollegor i köket.
Den första (lite äldre, inte min typ direkt) startade en diskusion om mp3spelare, den andre (yngre och lite mer osäker) började prata om vädret (dålig fantasi?). Jag var ganska snabb att avsluta och kila därifrån. Ganska oskyldiga konversationer kan man tycka om det inte vore för att det stod "knulla" i pannan på snubbarna.
Men seriöst, var är det som får en att veta vad de är ute efter? Det är massa folk som pratar med mej på jobbet och jag pratar gärna tillbaka, men inte med dem som vill "ragga". Och på något underligt vis så kan jag känna direkt om de är ute efter något annat än ett snack. Kanske kan det vara deras kroppsspråk eller vad tror ni?

rädda Jens

Äntligen han jag funnit några likasinnade!

friska höstvindar idag

Jisses, jag höll på att blåsa bort på klarabergsviadukten i morse! Friska höstvindar må jag säga.

Helgen har varit lugn. Har haft pms-frossa och ätit massa onyttigt, ställde mej på en våg igår och hade gått upp 2kg.. bah, dags att röra på sej lite mer! (är inte bantartypen)

Idag har jag varit såå duktigt på jobbet! Har skrivit så tangentbordet glödde (nästan iaf). Snart e det dags att dra sej hemåt.

Kram på er i kylan.

Dr. Löööve eller bara Truman Show?

Som alla säkert redan vet är jag för tillfället besatt av tv-serien cityakuten. Jag har svamlat en hel del i min blogg om serien och sexiga doktorer.
I går, på en känd dejting-sajt, fick jag ett love-mail från en kirurg i Lund. Han pluggar för att bli hjärtkirurg. Vad sägs om den symboliken?!
Som vanligt ignorerar jag det. Såna där uppenbara tillfälligheter som jag ibland blir serverad får mej bara att tänka "Nej nu fan är det dags att slå ett slag för den fria viljan!". Jag blir lätt misstänksam och leker ofta med tanken att mitt liv bara är en "Truman Show".


Yo!

Jippi!!! Embryo är tillbaka, Yo!

ER och Kishti-syndrom

Sorry mina vänner att jag haft sån blogg-torka. Men jag har haft ER-marathon nästan hela helgen.. har faktiskt hunnit med hela 2 säsonger! What can I say, I'm a sucker for vita rockar! ;-)
Oh my, jag tror jag fått värsta sortens Kishti-syndrom!
If you know what I mean.

skyll på mej om det regnar imorrn

Huu... det kröp en äcklig, liten vit spindel på min kontorsstol! Konstigt men jag börjar alltid kallsvettas när jag ser en spindel.

...jag tog en bit papper och mosade den.

ibland är jag omtänksam

Åh jag är så röksugen! Men jag hörde att en farbror på jobbet åkte ned med hissen, han kommer sitta utanför en stund tills hans färdtjänstbil kommer. Jag måste vänta med att gå ner, men inte för att jag inte gillar att stöta ihop med farbrorn. Han är jättetrevlig att prata med, men ser ganska risig ut. Jag vet att han kommer att fråga om jag bjussar på en cigg och då blir det svårt att säga nej. Jag vill inte att han ska röka. Jag antar att många skulle se det som att jag är snål. Det skiter jag i. Vissa personer får mej att känna mej omtänksam!

äter vissa blängsylta med tittsås till frukost?

Ibland är det riktigt jobbigt när folk tittar. I morse var det så. Minst två st på tåget och tre st på den korta vägen mellan centralen och arbetsplatsen. Vad vill de, varför tittar de? Hade jag frukostfilen på hakan? Direkt när jag kom in på jobbet skyndade jag mej till toaletten, framför spegeln... synar noga. Nej jag ser ut som vanligt, inga fläckar eller konstigheter. Ser att jag varken har en snygg eller ful dag. Allt är bara som vanligt. Kanske hade vissa bara käkat blängsylta med tittsås till frukost?!

hits