att sluta röka

Jag har inte rökt sedan i lördags... och då tog jag bara 2 bloss av PJ's cigg. Jag säger högt och tydligt till mej själv att jag är duktig. Men varför klingar det så falskt? Känner mej inte ett dugg duktig.. Det måste nog bero på att jag hela tiden tänker på att röka (ja, när jag inte tänker på pendeltågsflirten då). Jag tänker så mycket på att röka så i mitt huvud har jag inte slutat ännu. Någon som vet när man börjar känna sej duktig? Är det när man inte rökt på en månad eller när man slutat med hjälpmedlen (plåster här) ...eller är det helt enkelt när man fått ur alla rökiga tankar ur systemet?

Kommentarer:
Postat av: Brollan

En månad brukar väl räknas om man vill känna sej duktig (fast egentligen så är man duktig för varje cigg man hoppar över). Själv ska jag göra ett allvarligt försök till helgen, med att sluta. Undrar om man faller för frestelsen på julfesten nästa vecka...

2005-11-28 @ 13:40:22
Postat av: E2

Eller gå och ta akupunktur för rökpengarna istället!
Ja sa till min akupunktör att jag blev röksugen varje gång jag varit hos henne och efter den gången har jag tyckt att röka är skitäckligt.. och det är sen april!
Hon måste ha stoppat nån nål nånstans.

2005-11-28 @ 14:58:03
Postat av: meanwhile

Brollan: Väldigt bra tänkt det där med att man är duktig för varje cigg man undviker, det ska jag anamma! Jag kan verkligen rekommendera att köpa hem massa hjälpmedel från apoteket... då blir det faktiskt lite lättare.
Såå det vankas julfest, vad skoj! Var ska ni vara?

E2: Ja visst, inte så dumt! Kan du inte fråga var hon körde in nålen... jag har nämligen en hel nåldyna full här hemma!

2005-11-28 @ 15:37:41
Postat av: Brollan

Julfesten blir på jobbet, typ grå betongbyggnad, men det kanske blir kul ändå... lite vodka brukar lösa det mesta :)

E2: Jag tror på det där med nålarna... kolla "Pinhead" i "Hellraiser"... inte en cigg i hela filmen =D

2005-11-28 @ 22:08:19
Postat av: meanwhile

*asg* Ha den var klockren!

2005-11-28 @ 23:19:24

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits