didn't we almost have it all

Träffade Mr.G ikväll, en gammal god vän... okej då, ett gammalt ex. Men vi har alltid fantastiskt kul när vi ses, även fast det är en måndag och även om vi bara ses 2 timmar. Vi har alltid skoj, det känns så skönt. Han är så snäll, minns inte att han var så snäll när vi var tillsammans. Fick en ny digitalkamera som jag ska inviga imorrn... jippi! Nu kanske jag också kan köra lite dagens outfit... inte för att jag har så mycket snygga kläder men man kan väl alltid trolla fram något .  Anyway, vi drack calvados (Beck vibbar) och snackade drömmar. Underbart!

lilla spindel akta dej..

När jag kom in i köket och skulle diska nyss så såg jag en stooor spindel ligga på ytan i ett glas vatten. *ryser*
Shit, vad ska jag göra?! *mår illa*
Jag lade en liten skärbräda över glaset så den inte kan smita.
Tankar som far genom huvudet:
Hålla emot med skärbrädan och skaka glaset, drunknar spindeln då? Eller jag vet, jag kan hälla ut den på balkongen kanske... eller bättre, från räcket så att den inte kan krypa in igen! Men tänk om den hinner springa ur glaset och upp på min hand...huuu.

Tänk att man kan må så dåligt av ett litet ofarligt kryp!

Update: Det gick bra att slänga ut den från balkongen! Nu håller jag tummarna för att den inte har några kompisar här hemma.

nyvaken

Nyvaken meanwhile ska fixa lite snabbkaffe. Hon fyller i lite vatten i kastrullen och ställer tillbaka den i kastrullskåpet. Någon minut senare: Hjälp, var ställde jag kastrullen?!

...såja, nu har jag mitt kaffe iaf, dax att vakna nu! Strax ska jag brottas med tvättmaskinerna.

nostalgikick för gammal och ung

E jr. och jag sitter och kollar på Tjorven och Mysak. Det är riktig nostalgi för oss båda två, det är det fantastiska med Astrid Lindgrens sagor, de håller genom alla generationer. Jag minns inte att filmen var så skoj, men vi skrattar högt åt farbror Melker och den söta lilla Skrållan. E jr. som vanligtvis är nöjd med att vara ensambarn vill ha Skrållan som lillasyster. Ja, hon är ovanligt gullig den där Skrållan!

Skrållan

Melodifestivalen 2006 - deltävling 1

1. Simone Moreno - Aiayeh (the music of the samba)
Kan det börja sämre? Kvinnan har ju ingen röst och känns väldigt stel. Lite Peppe över det hela.

2. Electric Banana Band - Kameleont
Trazan och Banarne borde hålla sej till sällskapsresor och barnprogram istället.

3. Anna Sahlene - This woman
Är det en känguru? Är det ett tält? Jag tänkte inte ett dugg på låten iaf.

4. Magnus Bäcklund - The name of love
Hallååå... strömavbrott i kostymförrådet? När jag blundar är låten riktigt bra!

5. Linda Bengtzing - Jag ljuger så bra
En strippa som hamnat i fel forum? Nåja, hon är ju iaf ärlig.. och så gillar jag Kissklänningen.

6. Pandang - Kuddkrig
Välkommen till Lilla melodifestivalen. Kanske blir en hit på Ibiza i sommar, vem vet?!

7. Hannah Graaf - Naughty boy
Sorry Hannah men du kommer aldrig bli en Marilyn.. inte någon Gwen heller för den delen.

8. Andreas Johnson - Sing for me
Ok, Andreas... men bara för dej! Min favorit!
Att tänka på i finalen: Less make-up is more och lite mer naket tack!

Lena Ph var riktigt bra som programledare, rolig och cool.

Kvällens roligaste: "Mask i magen" eller vad de nu hette.. ni vet nog vilka jag menar.


I spy!

Hört på Spy Bar's damtoalett:
Besviken tjej: Asså det var en tjej som snodde min kille! Hon hade en väska från H&M men jag har iaf en Gucci!!!

Lilla flicka, för en kille är en väska just bara en väska.

just nu 18/2-06

Äter: frukost
Dricker: kaffe
Lyssnar på: Where The Wild Roses Grow - Nick Cave & Kylie
Tänker: på räkningar...blä
Ska göra: promenera, hälsa på hos PJ.
Läser: ska försöka börja på en bok idag, Flickan som älskade Tom Gordon av Stephen King.
Är: klädd i slappa myskläder
Känner: mej trött (sover inte ordentligt trots att det är helg)
Humör: inte så himla glad
Hoppas: att jag inte blir sjuk
Drug of choice: kaffe och
Lost
Dagens ord: snuva

ubåten

Oh, ikväll åt vi världens godaste pizza!
En ubåt, halvinbakad med ost, tomat, vitlök, purjolök, marinerad fläskfilé och bearnaise.

ubåt


Nu ska vi snart äta chokladpudding och titta på Desperate Housewives.

Happy valentine's Day!

happy valentine's


Egogoogla

Blev inspirerad av Lejonhjarta (http://lejonhjarta.mine.nu/) att googleonanera lite.. fast jag kallar det egogoogla. Meanwhile var omöjligt att googla som namn så det fick bli mitt eget.

Eva är på rätt plats i yrkeslivet.
Nej det skulle jag inte vilja påstå.
Eva är inte den person du söker?
Jo det är det faktiskt!
eva är bäst
...det vet ju varje häst..Hahaha.
Eva är en Pralin.
Sweet!
Eva är utbildad barnskötare och har tidigare arbetat med barn.
Det stämmer, hur kan de veta allt om mej?

Lite flera:
Eva kommer att föda upp en hel familj af spanska höns och det behöfves minsann nog.
Åkej, om det verkligen behöfves så kan jag väl.
Eva Älskar dej!
Bara så du vet.
EVA tycker om att måla sensuella frukter, blommor och grönsaker.
Hmm.. sensuella frukter o grönsaker.. gurkor och bananer då eller?
Eva har en lillebror.
Nej, jag har en storebror.
eva måste ju vara hottaste websmurfen out there!
Word!

att sluta röka #4

Ikväll blir det förtäring av alkohol... då vet man ju hur det går med rökningen..

farmor är trött nu

Idag var vi och hälsade på hos farmor. Hon mådde bra, lite tröttare och mer förvirrad än vanligt men go och glad var hon iaf. Kan förstå att hon är trött, det blir man nog när man är 93år. Jag gillar att se hur hon skiner upp när vi kommer och hälsar på, man blir varm i hjärtat!

Back to the 80's!

Snacka om nostalgi när man kryper upp i soffan och sätter på en rulle man gillade på 80-talet... och faktiskt så gillar jag dem fortfarande!

Dessa har jag sett denna vecka:


Can't buy me love (1987)
Tönten Ronalds (Patrick Dempsey, Dr McDreamy i Grey's Anatomy) högsta önskan är att hänga med de populära i skolan. Därför "hyr" han dejter av den heta cheerleadern Cindy (Amanda Peterson), som han även är kär i. Ska hans plan på att bli pluggets cooling lyckas? I rollen som Ronalds stalkande lillebror Chuckie ser vi Seth Green (Oz i Buffy the vampire slayer).


Adventures in babysitting (1987)
Chris Parker (Elisabeth Shue - Leaving Las Vegas) ser fram emot en het kväll med pojkvännen, men han måste ställa in deras dejt. Istället hoppar hon på ett vanligt barnvaktsjobb. Hennes vän Brenda rymmer hemifrån men ångrar sej när hon kommer till den läskiga storstaden. Brenda (Penelope Ann Miller) ringer och ber Chris komma och hämta henne. Där tar äventyret fart och Chris får en kväll hon sent ska glömma!


The Lost Boys (1987)
Michael (Jason Patric - Narc) och Sam (Corey Haim - Demolition High) flyttar med sin mamma Lucy (Dianne Wiest - Edward Scissorhands) till en liten stad i Kalifornien. När bröderna bekantar sej med staden och skaffar nya vänner så inser de att allt inte står rätt till i den lilla staden, den ruvar på en mörk hemlighet. I rollen som den supercoola gängledaren David ser vi Kiefer Sutherland (Jack Bauer i 24). Håll också utkik efter Edward Hermann (Richard Gilmore i Gilmore Girls) som Lucys loveinterest.

Vilka är dina 80-tals favoriter?


Just nu 10/2-06

Äter: kyckling med paprika&chilisås och ris
Dricker: mineralvatten
Lyssnar på: datorns surr
Tänker: Hur ska det gå för Mere i Grey's anatomy på söndag? (värsta cliffhangern i senaste usa-avsnittet)
Ska göra: dra till stan och shoppa foundation
Läser: kvällstidningarna, på nätet
Är: seg deg
Känner: att det blir skoj att träffa E2 imorrn!
Humör: cool som en isbit
Hoppas: Peppe håller sej kvar i Let's dance ikväll ;-)
Drug of choice: snus, 80-tals film och My name is earl (
http://www.imdb.com/title/tt0460091/ )
Dagens ord: cliffhanger ( http://susning.nu/Cliffhanger )

nya jobbet

Min nya arbetsträningsplats på ålderdomshem är kanon! Både personal och boende får mej att känna mej välkommen, varje dag. Jag trivs verkligen!

skönt att få nobben

I samma stund, skamkänslorna far runt i hela kroppen. Strax därefter får avvisandet en avtändande effekt, allting rinner bara av mej. Sedan infinner sig känslan av lättnad. Jag blir fjäderlätt och lugn.

ut med det gamla, in med... ja vad?

Undrar just om det är dags för vår snart. Jag har iaf städ-o-rens-mani, river ut allt ur lådor och skåp. Torka, rensa, slänga, lägga undan.. och lägga tillbaka.. ja vad? Vet inte hur jag vill ha de saker som blir kvar, ska jag ha dem i bokhyllan eller i skåpen? Beslutsångest!
Får hemsk ångest när jag inte orkar få undan allt på en gång, önskar jag hade ett extra rum att dumpa allt i.

att sluta röka #3

Det går ganska bra att sluta röka nu.. iaf med hjälp av min kompis snuset. Plåster har jag för länge sedan gett upp, fick stoora fula märken på kroppen av dem.
Jag röker fortf lite på jobbet men eftersom jag bara jobbar 15 timmar i veckan så blir det inte så många cigg. Känner mej lite duktig men ska jobba på att känna mej ännu duktigare!
snus
Ett par prillor om kvällen håller ciggen borta!


hits