lilla spindel akta dej..

När jag kom in i köket och skulle diska nyss så såg jag en stooor spindel ligga på ytan i ett glas vatten. *ryser*
Shit, vad ska jag göra?! *mår illa*
Jag lade en liten skärbräda över glaset så den inte kan smita.
Tankar som far genom huvudet:
Hålla emot med skärbrädan och skaka glaset, drunknar spindeln då? Eller jag vet, jag kan hälla ut den på balkongen kanske... eller bättre, från räcket så att den inte kan krypa in igen! Men tänk om den hinner springa ur glaset och upp på min hand...huuu.

Tänk att man kan må så dåligt av ett litet ofarligt kryp!

Update: Det gick bra att slänga ut den från balkongen! Nu håller jag tummarna för att den inte har några kompisar här hemma.

Kommentarer:
Postat av: Lennart

Jag dammsög hallen i går kväll, då sprang det en rask liten spindel plötsligt över golvet in till köket. Då sög jag upp den fulingen, rakt in i dammpåsen!

Postat av: meanwhile

Så har jag också gjort, men sen blev jag orolig att spindeln skulle hitta ut igen så jag slängde dammsugarpåsen på en gång. Nu försöker jag bli väck dem på andra sätt, det blir ju så dyrt om man ska byta påse efter varje spindel.

2006-02-20 @ 19:19:45
Postat av: E2

Annars är det händigt att ha en katt som leker spindlarna till döds!

2006-02-24 @ 00:21:46
Postat av: meanwhile

Ja, jag kan få låna kissen lite sen i vår när de brukar komma in! Pretty please!

2006-02-25 @ 14:08:54

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits