ring, ring bara du slog en signal

I like saltvattensprayen! Håret får en härligt trashig struktur. Men jag har ju bara provat den en gång nu på kvällen, imorrn får vi se om den står pall för en hel dag.

 

En tanke bara: Hur kommer det sej att så fort man börjar gilla någon lite och han inte hör av sej på ett par dagar så börjar man fundera på varför han inte hör av sej och om han kanske kommer ringa snart? Oftast tänker man ju så i onödan. Huu... jag gillar inte när jag blir sådär kvinlig på det där läskiga sättet. Och säg nu inte att jag ska ta saken i egna händer, jag menar... JAG tänker fan inte ringa! Hellre funderar jag på om varför han inte ringer än att jag känner mej som en jäkla stalker.

Hehe.. risken finns ju att han oxå sitter där hemma och funderar på varför i hela friden jag aldrig hör av mej någon gång.

...och hundra år senare kanske vi har kommit så långt som till andra dejten ;)

 

Det är synd om människorna.. sa han inte så den där Strindberg?


shopping (frihetskänslor i vardagen)

Idag har det varit en såndär underbar dag du vet. En med mycket shopping och vänskap. En som gör att man känner sej fri.. när det känns som om man lever i nuet och skiter i resten. Fler sånna dagar vill jag ha!

Tack E2 för ännu en fantastisk dag, det är kul att hänga med dej!!!

 

Hittade 2 underbara klänningar på indiska, en till mej och en till E jr. Och jag tror faktiskt jag kommer använda den här klänningen!


enchiladas och saltvattenspray

Ska dra till stan snart och flanera lite med E2. Det blir skoj! Måste köpa sån där saltvattenspray som alla skriver om i sina bloggar, är så nyfiken på om det är något för mitt flygiga hår. Testar nog H&M's den verkar billig o bra.

 

Läste aftonbladet.. ”Den stora enchiladan” säger jag bara. Tänk att klämma fram den du!


lite kärlek

Det gick fantastiskt bra på försäkringskassan idag! Min handläggare är bara så bra, hon hade fixat klart med alla papper så det var bara för mej att skriva på. Mötet tog ca 5 minuter!!! Skönt.

 

På tåget hem upptäckte jag att jag faktiskt är kär! Jag satt där i godan ro och lyssnade på samma gamla skiva när jag plötsligt kände det. Jag är kär i låten We haven't turned around med Gomez, den är så ruskigt bra! Sedan lysnade jag bara på den i 20 minuter. *mys*

 

En annan mysig sak jag kan rekomendera är filmen The Notebook. En fantastisk kärlekshistoria med duktiga skådisar.

massa kärlek


sova sked gillar vi!

Äntligen funkar mitt internet igen!

 

Sjukt trött idag! Var tvungen att gå upp tidigt, tidigt till tvättstugan.. det fanns inga andra tider, blää. Men jag sov iaf säkert en 6 timmar inatt! Typ 3 timmar mer än förra natten, om jag ens sov så mycket då.. men det var det värt! För i går natt sov jag sked med Robbs igen, och jag är ju inte direkt van vid att sova med folk.. men det var otroligt mysigt! Han är världsbäst på att skeda! Jag bara njöt och tänkte att jag kunde ju alltid sova inatt och nu på morgonen. Ack så fel jag hade, jävla tvättstuga som inte har några bra tider!

 

Ska till försäkringskassan och göra upp en rehabiliteringsplan idag. Jag skulle hellre stanna hemma o kolla på film. *gäsp*

 

ps. I like him.


Farmor och Bror Duktig

Buhuu... bredbandsbolaget har stängt ner mitt internet.. bara för att jag betalat fel räkning! Men hallåååå.. de borde ju fatta att jag menade betala påminnelsen!!! Hihih.. jag är trött, gick upp supertidigt i morse.

 

Har hälsat på farmor idag, det var mysigt. Hon blev så glad när vi kom allihop, sen ville hon inte att vi skulle gå *snyft*

 

Sitter o bloggar hos Bror Duktig nu, han och PJ är så snälla och låter mej låna lite internet.

Tack snälla brollan och PJ!!! =)

 

nu orkar jag inte skriva mer... tjohej.


marsmallows och brinnande bord

Så mysig kväll igår! LS, E jr och hennes kompis och jag köpte en engångsgrill och gick ner till udden o grillade. Korv och marsmallows, MUMS! Det var fantastiskt.. ända fram till picknickbordet började brinna! Oj vad vi fick springa med muggar med vatten men allt gick bra. Tur att bordet inte var av plast ;)

Idag ska jag tvätta och städa, måste få lite fint till midsommar för då kommer mamma, pappa och PJ och hälsar på.


Kläder

Sådär ja, nu är det bestämt. Jag ska möta E2 kl.19, vi ska ut o dricka öl på stan en sväng. Hon skulle ha sin nya coola blåa skjorta/blus/tunika.. vad det nu är, men snygg är den! Och så skulle hon ha sina grymma ormskinnsboots från scorette. Det blir superfint!

 

Jag däremot har ingen aning om vad jag ska ha på mej! Kan ju inte direkt säga att jag inte har något att ta på mej eftersom jag shoppat massor i veckan. Det blir nog de nya jeansen, svarta stövlarna och en svart topp med smock från H&M.

 

nu ska jag piffa till mej lite!


Jag är kär! (serious shopping 2)

E2, E jr och jag var i Kista galleria igen i onsdags. Himmel vilken underbar dag! Jag köpte de där ursnygga stövlarna på scorette som jag är så kär i. Med på köpet fick jag ett par söta gammelrosa pumps.. så nu har jag massor av pupper att välja mellan när jag går på fest ikväll.

Bild på underverken:

pupper

 

Nu ska jag ringa E2 och säga att jag kommer in till stan iaf innan festen, hoppas hon blir glad!


serious shopping

Aktivitet: shopping

 

Vem: E1 (jag) & E2

 

Var: Kista centrum

 

När: 2 dagar, idag och imorrn

 

Shoppat dag 1:

E1; gul t-shirt med lite puffärm och rosa spetsar runt ärmar och hals, blå tunnstrumpbyxor till E jr., rosa handväska, ett ljusrosa linne (supersnyggt och billigt!), trosor till E jr.

E2; världens grymmaste ormskinnsboots!, 3 skitsnygga o sexiga toppar.

 

Näringsintag: 1 hamburgare och cola (bara E1), kaffe och glass.

I morgon måste jag äta mer!

 

Dagens olycka, dag1: Bussen krockade med en bil på vägen hem, inga skadade tror jag.

 

Summering: En väldigt lyckad och trevlig dag! Och det bästa av allt, vi får uppleva den igen imorrn!!!

 

Tyvärr är jag alldeles för trött för att skriva mer ingående om dagen, det har varit en lång och händelserik dag. Men vem vet jag kanske orkar skriva mer imorrn.

 

nattinatt allihop!


Rabarberkräm och The Terminal

Kokade precis rabarberkräm. Det är så himla sommrigt och gott! Känner mej sådär huslig också när jag står vid spisen, som en super-mamma.. haha. Sen är man nöjd en lång stund efteråt och bryr sej inte så mycket om att det även behövs dammsugas och skuras, man har ju iaf gjort nånting!


Såg The Terminal med Tom Hanks idag. En såndär lagom myspys film som man blir lite glad av. Men Tom Hanks i rollen som Viktor Navorski är bara fel, fel, fel. Jag menar Tom Hanks är ju Tom Hanks, snubben som spelar myspyskille mot Meg Ryan i romantiska kommedier, han kommer aldrig bli någon annan. På sin höjd är han Forrest Gump, men knappt ens det. Iofs, han passar i karaktären som Victor men vi luras minsann inte att tro att han är en östeuropeisk man som knappt kan engelska. Inte trovärdigt! Men mysigt ändå.


where is the dead zone?

Nähä, ingen dead zone, hoppas den kommer upp under dagen. Tänk om det blir som med sista avsnittet av Veronica Mars, när vi satt som på nålar till långt fram på eftermiddagen... huuu hemska tanke.


förresten... jag gjorde kaffe ;)


Kaffe vs. sockerdricka

Tänkte göra göra kaffe men märkte att sockerdrickan fungerade, nu kommer jag inte kunna fortsätta sova. Sen i eftermiddag kommer jag förmodligen däcka.. sova några timmar och sen blir det samma visa igen. Att jag inte kan sova på kvällen. Vilket dilemma, ska jag försöka sova nu eller hålla ut hela dagen och chansa på att jag inte kommer att sova middag? Om jag inte sover middag så ökar ju chansen att jag faktiskt somnar i tid ikväll!

 

Medan jag funderar på saken ska jag försöka hitta de nya avsnitten av The 4400 (2x2 voices carry) och The dead zone (4x1 broken circle2).


till Linda

 

 grattis!

GRATTIS till Linda idag!


larmet gick inte

Testade mobilens larm nyss igen.. ville vara säker på att det inte funkade innan jag köper ny mobil. Det fungerade inte.. så jag fick sova middag i 3 timmar istället för 1 timme. Nu blir det säkert svårt att sova inatt igen. *dum*

Hoppla!

Var på ridskolan idag. E fick inte den häst hon ville ha men blev faktiskt inte sur för det.. Hon fick den lille late Jason. De red ut i skogen idag, såg så härligt ut. Jag funderar allvarligt på att själv börja rida i höst. Hoppla!

Lille lata och hungriga Jason.


Glass och film i kväll.

Det blev ingen öl i kväll, lika glad för det är jag. Nu ska jag krypa ner i soffan och äta glass och kolla på The Crow!

 Glass och film, kan man ha det bättre?


Dagens kylskåpspoesi

 

 

poesi för fan

 

 


Magdans i augusti.

Japp... som jag trodde, det funkade med E's farmor! Vi blev båda på bättre humör av att besöka henne. Och min huvudvärk försvann med, skööönt! Dessutom fick vi matpengar, hon ville ju så gärna betala E's examenskläder som jag redan köpt. Farmodern är hur gullig som helst!

 

E2 ringde, hon håller på att locka med mej på magdanskurs i augusti. Jag tror hon lyckas. Det skulle vara rejält coolt att kunna, for real! Sen ska vi sy våra dräkter själva. Jag ska ha en i rosa lack bestämde vi.

 

Undrar just vad L pysslar med, vi skulle höras idag men hon svarar inte. Skulle ju ev ner på byn o ta en öl.. alltså bara en! Jag ska upp tidigt imorrn för E ska till ridskolan, sista gången för den här terminen. Skönt då får man sovmorgon varje söndag!


snylta middag!

E är sur över att hennes favoritarmband är paj.. för andra gången! Jag är trött och sur på E för att hon inte tar ansvar för att vara rädd om sina saker..  hon hade ju faktiskt inte ens rört armbandet! Det blev paj av sig själv.. precis som allt annat här hemma.

 

Snart ska vi åka till E's farmor och snylta middag. Farmodern är snäll och omtänksam, det kan vi nog behöva idag känns det som. Dessutom så får vi ju mat, superbra för mina matpengar är slut. *mutter*

Undrar just var vi ska snylta resten av månaden.


Ge mej...


...så skulle min dag bli perfekt. Jag lovar att jag skulle vara lycklig!


Note to self: Bjud inte hem Tom Cruise till Tv-soffan, den kommer inte att palla trycket!


Just nu! ...och lite ögongodis.

Just nu:

 

Lyssnar på: Cher - the shoop shoop song (om sanningen ska fram)

shoop

 


 

Äter på: Chips ("Har ni chips eller?")

chipsen jag äter på

Chips såg första gången dagens ljus på ett exklusivt hotell i New York 1853, då den krävande, stenrike järnvägskungen Coernelius Vanderbilt var gäst i restaurangen. Han var känd som en mycket krävande kund, och han sände ett flertal gånger tillbaka sina potatisskivor ut i köket då han menade att de var för tjocka. Den efterhand mycket upprörda kocken beslutade sig för att ge gästen en läxa. Han skar potatisen i extremt tunna skivor och stekte dem hårt i olja, tills de blev spröda och gyllenfärgade. Dock föll den nya uppfinningen helt i Vanderbilts smak och det första chipset var uppfunnet.



Gör: Fixar annonser som jag ska lägga upp på Tradera.

 

Dagens ögongodis: I kväll kl. 21:00 visar kanal 5 filmen Shakespeare in Love. Som självaste Will Shakespeare ser vi kvällens smaskigaste ögongodis Joseph Fiennes.

 

I väntan på filmen bjussar jag på snask!

godiset


Jag vill sova mera!

I natt blev det hela 4 timmars sömn.. mådde illa av trötthet när jag vaknade, tur att man har semester! Detta har hållit på i en vecka nu *suck* när ska jag få sova?!

Man funkar ju inte normalt heller.. det blir precis som i de där reklamerna för risifrutti (eller vad det är) när allting bara blir så fel.

 

Nä nu ska jag hoppa in i duschen så kanske jag piggnar till.

 

Fick ett underbart mail från N igår förresten, det gjorde min dag, ska svara på det lite senare idag.


välja mobil..

mobiler

Funderar på någon av dessa, men jag är öppen för förslag..

Drömmar är gratis!

Känner mej sugen på att skriva en lista, funderade just igår när jag skulle skriva min första lista här och vad den skulle handla om. Nu är det dags! Det blir en lista på vad jag ska slösa stålar på om jag får några av afa (håll tummarna!)


  • Resa till Rom! (såklart)
  • Mobil (larmet har lagt av märkte jag i morse)
  • Soffa (för snart sitter jag på golvet)
  • Frissan (både jag och E vill till en dyr en)
  • div räkningar (och sånt tråkigt)
  • Några skoj utflykter med E i sommar.

Det får nog räcka med det.. inte ens säkert att jag får så mycket att det räcker till alla de sakerna, men man kan ju alltid drömma!

Nu ska jag spana runt på nätet vilken mobil jag ska köpa...


note to self

I morgon måste jag börja lyssna in mej på Eldkvarn och Cornelis igen!

 

Ska boka in mej på:

7 augusti Cornelisdagen på mosebacke (Plura kommer vara med)

13 augusti spelar eldkvarn på tantogården

...hoppas även kunna dra till eskilstuna den 20 augusti (min födelsedag) när de spelar där.

 

känner att det är ett stort eldkvarn-ryck på väg i mej, var väl en 10 år sen sist ;)

kanske är en såndär 10 års grej, vad vet jag.. bara måste gå!

 

"Ner för brandstegen, ner på en bakgård
Upp på en cykel, gissa vem som satt bakpå
Lilla syster, hur kommer vi ut? 
Använd pedalerna tills hjulen tar slut
Jag sa: Du är en ängel 
och jag börjar förstå
det är dig och Mel Gibson man kan lita på"

ur Älskaren från det öde landet/ Himmelska dagar 1987


Vad är en bal på slottet?

Nyduschad och fin!

Sov igenom hela tvättstugetiden, måste boka om. Tre timmars sömn blev det inatt så det är kanske inte så konstigt.

 

Jahopp, vad ska man hitta på för spännande idag då? Diska, skura badrummet, se på en film? Det händer just inte så mycket i livet nu... Tur att man har ett rikt fantasiliv!

 

Där på en dammig nattklubb i Conneticut, brottas jag och Marilyn Monroe i halvljummen havregrynsgröt. Och jag vinner... alltid!

 

Där på en ljus försommaräng i djupaste småland plockar jag och Curt Cobain nyutslagna maskrosor medan jag förklarar att livet gör ont men att veklingar som vi kan överleva.

 

Där på ett rökigt skumhak i Soho sjunger jag, Elvis och hans hemlige tvillingbror Tolvis serenader tills stjärnorna slocknar.

 

Där på en isbelagd alptopp i Chamonix sitter jag med Einstein och diskuterar rabarberkrämsrecept och andra relativa saker.

 

Där på ett fluffigt moln över Örkelljunga skuttar jag hand i hand med påven och vi undrar, var i ligger det syndiga i att leva loppan?!

 

 

 

För en timme sedan, medan jag stod i duschen och shamponerade in håret slog frågan ned som en bomb i skallen... Vad är egentligen en bal på slottet?


Besök!

Snart kommer L, kul.. jag känner verkligen för att snacka lite blaj. Bussigt av N att fixa en ny kompis till mej innan hon flyttade ;)

Aww.. jag saknar N massor!!!

Men L, P och E duger fint tills jag träffar N igen.. snart blir det hoppas jag!

 

Hehe.. tur att alla börjar på olika bokstav, annars skulle det bli väldigt rörigt! ;D


Trots allt...

 

..så är jag faktiskt inte som alla andra!
Är det inte så vi tänker/vill tro/faktiskt tror på allvar?!
Det är knepigt det där men jag vågar faktiskt säga att vi ligger rätt nära varandra på skalan. Närmare än vad vi vill, närmare än vi vill se. Jag är precis som du faktiskt!

 

Jag borde var glad och tacksam, jag vet. Men jag vägrar! Blev precis bjuden på en resa till Nice. Vill inte åka, orkar inte.. vill inte! Dumt men sån är jag.
Jag vill åka till min vackra bästis i Rom istället!
Ja det ska jag göra!


hits