Zzzz..

Min kollega är så tråkig att klockorna stannar! (och jag brukar slumra lite emellanåt när han pratar)
Jag arbetar i ett litet kontorsrum med plats för 2, för ett tag sedan blev den andra platsen i mitt rum ledig. Då passade naturligtvis "raggare#2" (i
detta inlägg) på att byta till mitt rum.
Gaaah han gör mej gaaaalen med sin sega sirapsröst och ointressanta konversationer om väder och arbetstider!!!
Om jag fick som jag ville så skulle Lucknuckan sitta i mitt rum, fast hon jobbar ju inte här förstås.
Men önska kostar ingenting!

just nu 28/12-05

Äter: banan och alvedon.
Dricker: cola.
Lyssnar på: Bring me to life - Evanescence
Tänker: "Hur fan ska vi klara oss fram till nästa lön?" 
Ska göra: pendla hem, ringa E2, fixa middag och sedan slappa på soffan.
Läser: bloggar.
Är: trött och kåt.
Känner: att det är dags att byta jobb.
Humör: orolig men lugn.
Hoppas: att jag får stock imorrn ;-)
Dagens ord:
sidekick

Lammkött I surrender, del2

Ok hur kunde juldagen vara så fasligt lik den första juli i år? Samma plats o samma pojke... fast denna gången ignorerade jag honom inte ;-)

Nåväl.. kunde vi ha en sommarfling så kan vi ha en vinterfling oxå.
Tror jag.
Vi får se.


julen var najs

Hade en riktigt mysig och trevlig jul hos min syster! Alla var där (tom. Tomten!). Mat, godis, snaps och mycket skratt... precis som det ska vara!

God Jul

Har inget internet för tillfället så jag får passa på att önska alla en God Jul nu!


när mitt liv är en Truman Show #1

Jag är lite paranoid av mej och får ofta känslan av att mitt liv är en Truman Show (http://www.imdb.com/title/tt0120382/). Ett exempel på en situation som får mej att känna så är snön som föll i natt.

När den första snön som kom försvann så sa jag till min dotter (E jr) att nu fick det inte snöa något mer förrän vi köpt nya stövlar till henne.. och minsann har det knappt kommit en enda flinga sedan jag yttrade orden. I går fick hon äntligen sina nya stövlar och i morse vaknade vi av plogbilens buller.. hela stan var vit!
Så sorry alla vänner som önskade snö tidigare, men jag har inte haft råd att köpa stövlar till min dott. Men som jag brukar säga: bättre sent än aldrig!

helgens bästis

kanjang
Kan jang har hållt mej på benen hela helgen, fantastiskt!
Tusen tack till Brollan för tipset!


Shoppingen igår

Det var inte så farligt att trängas på stan igår, vi tog det lugnt och vägrade stressa. Fick ett par klappar köpta och det bästa av allt E jr och jag fick klappar av henes farmor.
Vi fick en fin wrap (som vi kommer slåss om) från gina tricot, den ser ut såhär i modellen (men den är svart i botten sen är det något mönster i rött och lila över hela.
wraptop
(bild från gina tricot)

Sen fick vi varsit par stövlar från skopunkten.
Här är de som E jr fick (fast hennes var beige)
emmas sko
(bild från skopunkten)

Här är de jag fick.
evas sko
(bild från skopunkten)

Så nu är vi så glada! E jr's farmor är verkligen snäll och generös! =)

vill inte trängas på stan

Jag nyser och snorar.. usch jag ser verkligen inte fram emot att trängas på stan med tusentals andra idag! Men vad gör man inte, klapparna måste inhandlas.

bygg en snögubbe

Bygg din egen snögubbe här: http://www.kilogramme.co.uk/snowgallery/ Passar bra nu när snön lyser med sin frånvaro.
Här är min snögubbe:
snowman

"helt likt himmel"

Nu har ni säkert förstått att jag har sett den underbara filmen Just like heaven! (med en online-translator har jag översatt titeln till förståerlig svenska)
Denna film passar alla kvinnor (och män) som älskar att bli svaga i knäna av tramsiga chick-flicks. Oh, how I love them! En underbar romantisk komedi med lite övernaturliga inslag.
Men vänta tills den kommer på dvd och spara bio-pengarna till något svulstigt med mycket specialeffekter, som tex. The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe 

något på gång

Shit! Det kliar och svider i halsen, tandköttet ömmar och jag känner mej smått väck. Lagom till jul.. jippi! Fan oxå, ska köpa alla vitaminer jag hittar på väg hem idag.

Flightplan

http://www.imdb.com/title/tt0408790/

Hmm... en ganska usel thriller med "major plot flaws". Om du inte gillar att se en orolig Jodie Foster i 90min så föreslår jag att du skippar denna film..

Film att se istället: Airplane! (http://www.imdb.com/title/tt0080339/) Inte en thriller men fan så mycket roligare.

vad betyder drömmarna?

Mina drömmar har den senaste veckan haft temat tvåsamhet. Detta förbryllar mej något då jag varken söker eller önskar ett förhållande. Undrar om mitt undermedvetna försöker säga mej något eller om förklaringen är så enkel som att jag drömmer så för att jag såg en romantisk komedi härom dagen? Någon här som kan tyda drömmar?


nytt försök imorrn

Burr.. det är kallt idag!
Det tog mej ca 1½ timma att...
* Ta mej en station med pendeln för att sedan kastas av (pga av signalfel)
* Stå och frysa länge, länge och sedan inse att extrabussarna är för få.
* Vänta i en evighet på tåget hem.
* Åka hem.
Tur att jag har ett jobb där jag kan vara flexibel med arbetstider/dagar. Jag får göra ett nytt försök imorrn (min lediga dag) att komma till jobbet.

Nu ska jag äta varm soppa och kolla på Flightplan (
http://www.imdb.com/title/tt0408790/)

luciamorgon

luciamorgon
Underbar morgon med luciatåg på tv. I soluppgången var himlen en tavla full av orange, gul, blå och rosa. Synd att bilden inte ger färgerna rättvisa. En härlig början av dagen var det iaf.

Passar med denna, något oanständiga bild (som jag fick av en god vän,fotograf okänd), på att önska er alla en härlig Luciadag!

*click*


Jag i Pearl Jam-termer

Hittade det här skojiga hos Racas.

Choose an artist (or band) and answer only in song TITLES by that artist: Pearl Jam
Are you male or female: Daughter
Describe yourself: Elderly woman behind the counter in a small town
How do some people feel about you: In hiding
How do you feel about yourself: I am mine
Describe your ex boyfriend: Nothingman
Describe where you want to be: In the moonlight
Describe what you want to be: Alive
Describe what you want: Immortality
Describe how you live: Once
Describe how you love: Push me, pull me
Share a few words of wisdom: Nothing as it seems

Just nu 8/12-05

Äter: Russinbullar med ost
Dricker: Varm choklad
Lyssnar på: Your song - Ewan McGregor
Tänker: Vad skönt det skulle vara att sova nu
Ska göra: Jobba klart, åka hem, maila en vän, kolla på veckans avnitt av Veronica Mars, sova.
Läser: Metro och city
Är: Seg och ångestfylld
Känner: Att mitt högra ben sover *viftar på tårna*
Humör: lite butter
Hoppas: Att alla har någon att tänka på när de hör James Blunt.
Dagens ord: Dis

inför julen

Idag ska vi städa och julpynta lite hemma, bättre sent än aldrig! (väääldigt användbart ordspråk!)
Kanske en och annan glögg slinker ner också.. brukar hjälpa när man ska städa.
Jag vill ha julstämning nu!!!

byta arbetsträningsplats

Vid årskiftet ska jag byta arbetsträningsplats. Min arbetsgivare sa igår att det inte går att hitta någon plats med administrativa arbetsuppgifter så det blir förmodligen ett arbete inom omsorgsdelen. Vi kom överrens om att äldrevården då skulle passa mej bäst. Efter 13år i barnomsorgen med utbrändhet som resultat så vill jag inte tillbaka till min förra arbetsplats.
Jag har under halva min sjukskrivning funderat på vad jag vill bli när jag "blir stor".. jag har fortf ingen aning men jag vet att det som tillfredsställer mej mest är att hjälpa andra och att göra något kreativt.
Äldreomsorgen är nog ingen dålig början.. det duger, for now.

knarka lite?

Nu är det bevisat.. så det är därför vi är så kärlekskranka ibland.

lite mer hårprat

Nu när jag tvättat håret några gånger ser jag att jag är tillbaka på bild 2.. det är röd-grön-brunt. Jag sitter här och funderar på vad jag ska göra härnäst.

Mossgrönt är inte en hårfärg!

Såhär var det.. I torsdags var jag hos frissan. Ville så gärna ändra färg från ljust sönderblekt(bild1) till rödblond. Frissan och jag kom överrens om att det nog skulle vara bra att "fylla i" håret med lite pigment innan jag färgade det. Sagt och gjort, vi hittade en bra (trodde vi!) lite mörkare guldblond färg. Frisören guckade i färgen och en halvtimme senare sköljde hon ur.. och håret var... mossgrönt! Hahahaa... jag kunde inget annat än skratta.. Jag såg ut som skogsmulle! (Tyvärr var jag inte påpasslig nog med kameran).
Fort i med en ljusröd nyans(bild2) och det tog faktiskt bort lite av det gröna. Men dagen efter när jag tvättat håret tyckte jag att det var på tok för mycket gröna nyanser kvar så jag gick på konsum o shoppade en mörk mahogny(bild3).
Jag är hyffsat nöjd med färgen nu fast inte blev det som jag tänkt mej, blir det någonsin det?

håret


på håret

Okej efter första dagen, i nya hårfärgen, på jobbet kan jag konstatera att ungefär hälften av mina kollegor tyckte att det var fint (sa de iaf), resten tyckte nog inte att det var så himla snyggt (de sa iaf inget.. jo endel konstaterade bara att jag bytt färg), en sa att det var modigt av mej och en sa att jag såg rolig ut i håret...eh.

just nu

Livet suger rättså rejält just nu!
...men det är lite bra för då kan det bara bli bättre.


Skriver ett inlägg om hårfärgningen när jag kommer hem från jobbet.

gör om mej

Idag bär det av till frissan. Här ska klippas och färgas.. är grymt trött på att underhålla utväxten av rötterna! Jag går från ljusblond till.. ljus koppar tror jag det blir. Såhär ungefär vill jag ha det (tjejen i mitten).
Återkommer eventuellt med före och efter bilder.

hits