en av livets stora gåtor

mascara

Köpte en Rimmel "Exagerate Volume & Curl" mascara idag, tänkte jag skulle testa om den funkar.
Men jag undrar.. Hur vet en "curl-mascara" åt vilket håll den ska böja fransarna?

Uppdaterad: ...det vet den inte. (men kanske det finns andra märken som fungerar?!)

Praliner i Sports Illustrated?

Min dotter och jag står och diskuterar min "poängsättning" av King Kong (hon tyckte att det var roligt att jag använt mej av bananer). Sedan hittar vi på vad som passar till olika filmer.

E jr: -Kalle och chokladfabriken får 5 chokladkakor av 5!

Jag: -Ja...eller praliner passar bättre tycker jag. Pralin låter så gott!

E jr: -Jag tycker pralin låter som en snygg tjej.. t.ex "Kolla där går en riktig pralin".

Jag: -Hehe. När jag hör ordet pralin så tänker jag på såna där små chokladbitar med vit creme inuti.

E jr: -När jag hör ordet pralin så tänker jag på Sports Illustrated!


Exakt där började jag asgarva! Hade ingen aning om att min 12-åring var så belevrad i magasinens värld. ;)


Note: Fick just veta att hon snappat upp det där med Sports Illustrated i tv-programmet Top Model.
...och så säger de att man blir dum av tv

snöstorm

Visst är det vackert med snö men jag avskyr när den döljer alla isfläckar.. idag blir det "tantgång" när man går ut!

Freebie list

Ni vet det där Vänneravsnittet när Chandler berättar hur han och Janice har gjort en lista på 5 kändisar som de får ha sex med även om man är ihop. Senare gör ju Ross och Rachel samma grej, och Ross gick t.o.m. så långt att han laminerade sin lista.
Well, just in case så har jag gjort mej en egen lista...

Johnny Depp (såklart!)
Adrien Brody (sängkammarblick i King Kong)
Eddie Vedder (sångare i Pearl Jam)
Hugh Jackman (mumsig i Swordfish och X-Men)
Andreas Wilson (hetaste svensken)


Vilka skulle du ha på din lista?


meanwhile @ the list

En ny lista jag hittat på div bloggar.. love to hate them, hate to love them!


Hårfärg: röd-brun-blond (just nu iaf, jag byter rätt ofta)
Ögonfärg: ljusblå
Längd: 166cm (vet inte exakt)
Studerar: nej, det har jag ingen ro till att göra just nu
Favoritklädesplagg: mina nya mjukisbyxor jag fick av NK.
Har alltid med mig i väskan: läppmojs, mobil, papper, penna, puder, musik.
Dricker jag läsk dricker jag: cola
Tatueringar, piercings: 2 tatueringar, piercad navel och 4 hål i öronen.
På datorns skrivbord har jag en bild av: Wentworth Miller (prison break)
Imorgon kommer jag: äta tårta för min dott fyller 12!
I sommar kommer jag klä mig i: jeans och fina linnen... kanske en eller annan klänning åker på, vi får se.
Jag är född: på det ljuva 70-talet
Om jag fick byta klädstil med någon tv-roll skulle det vara: Veronica Mars
Min all time favourit parfym är: Benetton - Colors
Nu ska jag: äta pizza
Kändis jag på något mystiskt sätt alltid läser om: Britney Spears (hmm.. märkligt)
Senaste blogg jag upptäckt: http://www.neatorama.com


Let's dance

E jr: - Man tittar ju bara på tjejerna när de dansar (alla paren) ...utom när Måns dansar.
Jag: - Ja så är det faktiskt.

Dagens bästis...

prison break

Prison Break
Gör som jag, fly verkligheten en stund med Michael Scofield och hans brolla.


Kung Kong

kingkong

  Igår var vi och såg en lååång film om en stooor apa.
Kan det vara nåt att se tänkte jag innan jag satte mig i biostolen. Javisst, den var kanon! King Kong har faktiskt det mesta.
Den innehåller bland annat:
* En stor apa (duh)
* Äventyr (Indiana Jones möter Jurassic Park)
* Spänning (trots att man vet hur den slutar)
* Kärlek (ménage à trois)
* Otäcka monsterinsekter (Eww!)
* Beast-kungfu (lite matrix över djuren ibland)
* Adrien Brody (
stylish och sängkammarblick... och ni vet väl vad man säger om män med stora näsor..)
* Svindelscener (don't look down)
* Zombies (grymmare infödingar får man leta efter)
* En flyende flock (snott från lejonkungen)

Helt klart en film som ska ses på bio.
Den får:
bananas

4 bananer av 5 möjliga.



dags att ge upp curlingen

Gaaah... jag blir gaaaaalen! Min dotter tror visst att hon bor på ett fem-stjärnigt hotell. *mutter*
Hon är den lataste jag känner, tom. latare än mej (går det undrar ni då)! Ibland (läs: extremt sällan) kan hon hjälpa till hemma om jag typ tjatat och bråkat på henne i några dagar. Jo jag vet att allt detta är mitt eget fel, det är ju trots allt jag som varit "curlingförälder" och shit vad jag ångrar det!
Men nu ska det bli andra bullar av, jag har minsann snappat upp ett och annat när jag zappat förbi de populära Nanny-programmen på Tv.
I övrigt kan jag tala om att min dotter är världens underbaraste! Omtänksam, snäll, smart, vacker och vi har (nästan) alltid skoj ihop.. men ansvarsfull? Icke!

Puh... skönt att skriva av sej, nu känner jag mej både lugnare och gladare. Jag ska klara av det här! Måste bara påminna mej själv om att förändring är en process som tar tid.

Barbara Cartland, släng dej i väggen...

barbarac

Mina nätter fortsätter gå i kärlekens tecken. Drömmarna är rena rama Harlequin-romanerna! I går natt var det en eldig, förbjuden romans med en yngre upptagen man. I natt var det kärlek på jobbet, en av arbetsledarna och jag blev romantiskt involverade. Citat ur den senare drömmen:
Jag: - Hur kommer det sig att det här hände mellan oss just nu?
Han: - Det var inte förrän nu jag insåg hur kär jag är i dig!
Jisses, rena kiosk-romanerna!
De får mej att undra vad som händer med mej och i mitt liv just nu. Jag menar, jag har de senaste 3 åren kämpat mot horribla mardrömmar nästan varje natt.. känner mej rejält ovan vid dessa lustfyllda drömmar som får mej att vilja, som törnrosa, sova i 100år.
Nu tycker ni säkert att jag borde vara glad och visa lite mer tacksamhet.
Jag lovar att jag är glad
..riktigt kåt, glad och tacksam!


Nyårslöften?

Sorry för min torftiga blogg men jag har haft så mycket annat att göra. Lovar bot och bättring!

Ett annat nyårslöfte är att börja med nikotinplåster (fick tipset att inte lova att sluta med något utan att börja med något istället... får se om det fungerar). Nu har ju jag tjyvstartat lite med plåstrena, men det är nog bara bra.

Vad har ni avlagt för nyårslöften?

boys

Fan vad de e skönt att sitta med ett ess i ärmen!

2006 is the shit

Gott Nytt Åååår!

hits