Back to the 80's!

Snacka om nostalgi när man kryper upp i soffan och sätter på en rulle man gillade på 80-talet... och faktiskt så gillar jag dem fortfarande!

Dessa har jag sett denna vecka:


Can't buy me love (1987)
Tönten Ronalds (Patrick Dempsey, Dr McDreamy i Grey's Anatomy) högsta önskan är att hänga med de populära i skolan. Därför "hyr" han dejter av den heta cheerleadern Cindy (Amanda Peterson), som han även är kär i. Ska hans plan på att bli pluggets cooling lyckas? I rollen som Ronalds stalkande lillebror Chuckie ser vi Seth Green (Oz i Buffy the vampire slayer).


Adventures in babysitting (1987)
Chris Parker (Elisabeth Shue - Leaving Las Vegas) ser fram emot en het kväll med pojkvännen, men han måste ställa in deras dejt. Istället hoppar hon på ett vanligt barnvaktsjobb. Hennes vän Brenda rymmer hemifrån men ångrar sej när hon kommer till den läskiga storstaden. Brenda (Penelope Ann Miller) ringer och ber Chris komma och hämta henne. Där tar äventyret fart och Chris får en kväll hon sent ska glömma!


The Lost Boys (1987)
Michael (Jason Patric - Narc) och Sam (Corey Haim - Demolition High) flyttar med sin mamma Lucy (Dianne Wiest - Edward Scissorhands) till en liten stad i Kalifornien. När bröderna bekantar sej med staden och skaffar nya vänner så inser de att allt inte står rätt till i den lilla staden, den ruvar på en mörk hemlighet. I rollen som den supercoola gängledaren David ser vi Kiefer Sutherland (Jack Bauer i 24). Håll också utkik efter Edward Hermann (Richard Gilmore i Gilmore Girls) som Lucys loveinterest.

Vilka är dina 80-tals favoriter?


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Adventures in babysitting kommer jag ihåg att jag tyckte var skitbra när jag var yngre. Den har jag inte sett på år och dag.
Who framed Roger Rabbit är också en film jag minns för den var jag och såg på bio när den kom. Nu är man ju nästan aldrig på bio längre och när man väl är där så känns d inte så speciellt.

Postat av: Brollan

Jag måste bara berätta en lite anekdot till "Can´t buy me love". När den kom, så blev jag väldigt inspererad av när dom rycker bort ärmarna. Så självklart så gjorde jag likadant på min ljusblåa jobbarskjorta, på den tiden jobbade jag på Televerket. En gång jobbade vi på en ö utanför Lidingö, där det inte fanns några bilar, bara cyklar och mopeder. Tänk dej mej komma susande på en flakmoppe, med avslitna ärmar och bakåtslickat hår... det var en syn för gudarna :)

2006-02-10 @ 20:56:50
URL: http://www.kingsfield.se
Postat av: meanwhile

madman: Jag hade inte heller sett sen på evigheter men den är precis så bra som man minns den!
Who framed Roger Rabbit måste jag också se igen.

Brollan: Wow, Precis som på film!!! *stolt*

2006-02-10 @ 21:10:14

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits