att sluta röka #2

Jag rökte 3 cigg igår.
Man skulle kunna tro att det bara är att bestämma sej för att inte köpa några fler cigg. Så är det inte. Jag har fattat det beslutet kanske tusen gånger.. ändå hoppar det ner ett paket från hyllan när man står där vid kassan. Sen slinker de smygande ner och gömmer sej under osten i matkassen. När man kommer hem och packar upp matvarorna så ligger paketet där i botten av påsen och liksom hånflinar åt en.. "Haha... trodde du verkligen att du skulle slippa undan"
Har ni sett den där galna köttätande blomman i
Little shop of horrors? Då kanske ni minns den vansinniga rösten när den gastar "Feeeed meee"... så låter mina cigg! Fast de råmar "Röööök oss"!
Fatta vad svårt det är att sluta röka.

Kommentarer:
Postat av: E2

Kanske skulle du fundera på i vilka situationer du blir röksugen? Då blir du mer medveten om varför du röker och då kanske det blir lättare?

2005-11-29 @ 12:08:18
Postat av: meanwhile

Jo snuttan, jag vet.
Jag vet typ allt om att sluta röka.. har läst apotekets o alla tidningars tips om det. Men det är som om hjärnan inte riktigt vill behandla informationen.
Det ordnar sej sen... om ett tag, det vet jag =)

2005-11-29 @ 12:21:51

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits