rynkrädd

Såg en gammal klasskompis på stationen i morse. Hon såg rätt gammal och sliten ut. Jag blev rädd och speglade mej snabbt i pendeltågets fönsterruta... nej, ingen fara. Jag såg ut som vanligt.
Det är inte så att  jag är rädd för att bli gammal... bara väldigt skrajsen för att se gammal ut! Rynkor och häng passar inte in i min självbild, inte på något plan.
Lite rynkor och häng ska jag erkänna att jag fått, jag är ju trots allt snart 35. Men det känns ännu så länge helt ok, fast jag vill absolut inte ha mer!
Det känns väldigt lugnande varje gång jag får visa leg på systemet.. för att inte tala om de få gånger jag får visa när jag köper cigg, då är jag riktigt nöjd.
Det känns lite skämmigt och ytligt att erkänna att jag känner såhär, men skönt att skriva av sej.
Och nu när jag ändå är inne på ärlighetens bana så måste jag bara säga att det känns otroligt tillfredsställande att se gamla klasskompisar som blivit tanter!

Kommentarer:
Postat av: E2

vem är det som ser gammal ut? *nyfiken*
att Lina ser ut som en kärring vet ja.. är det hon?

2005-11-21 @ 14:09:24
Postat av: meanwhile

Hihi...nyfiken i en struuuut!
Vi tar det sen, vill inte nämna några namn av hänsyn till "tanterna" ;)

2005-11-22 @ 09:52:10
Postat av: E2

..men ja tror inte dom läser det här bejban... fast okej då.

2005-11-23 @ 14:14:01

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits