farliga saker

I morse var det mysigt höstruggigt ute men nu när jag tittade ut var det blå himmel och strålande solsken så långt ögat nådde.. Huu solen är farlig, snälla moln kom tillbaka! Av solen får man ont i huvudet, den sticks i ögonen och man kan tillochmed ! ...om man får hudcancer då förstås.
Jag sitter och funderar ett tag på farliga saker.. att gå över gatan, att äta för mycket chips, knark, spela tv-spel flera dygn i sträck utan pauser, orkaner... ja listan kan göras oändlig. Lustigt nog känner jag mej inte rädd och illa till mods som jag brukar göra när jag tänker på farliga saker. Ingen katastrofångest här inte. Skumt! ...men bra  =)
Jag vet en kille som dog när han stoppade en laddad pistol i byxlinningen.. och en annan som körde in i en buss med sin moped. Inga smarta saker att göra. Ibland gör man dumma saker utan att tänka sej för.. det kan man tydligen oxå dö av. Läskigt!
Hela livet är lite farligt, man kan dö! Fast vad är det som är så farligt med döden kan jag undra då?
Nej nu ska jag ut i solen och ta en cigg... vi ses!

Kommentarer:
Postat av: E2

Röka är väl typ farligast av allt bejban för det är ju en såndär långsam död som gör att man blir hostig, sjuk o grå först.
En av de enda dumma grejerna med att dö är ju att då har man ingen kropp kvar och då blir det nog inte lika kul att magdansa.

Postat av: meanwhile

Jag tror att typ allt i livet är farligt... bara att det tar olika lång tid att dö av det. Men jag måste sluta med rökningen för det är en sån otroligt dum sak att dö av!

Ja synd det där med magdansen efter döden... men man kanske återföds o då funkar det ju! ;)

2005-09-28 @ 09:13:36

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits