bjussa eller inte bjussa

I min dotters klass har vi kämpat och slitit med att samla in pengar till en klassresa. Den här terminen slog skolan ihop klassen med parallelklassen, de har inte jobbat lika hårt med att samla pengar. Klassens nya lärare verkar mer eller mindre ha bestämt att "vi" ska dela med oss till andra klassen och resa tillsammans. Vilket ramaskri det blev bland "våra" föräldrar.
Jag sitter nu och funderar på olika argument att ta upp på föräldrarmötet, mot att vi ska behöva dela med oss. Ger vi inte fel signaler till barnen när vi lär dem att det är ok att "åka räkmacka" på andras bekostnad och att de måste lära sej att ju mer man kämpar i livet ju längre kommer man?! Det kan motargumenteras med att det är fint att lära kidsen att det är viktigt att dela med sej! *suck* Hur man än vänder sej har man rumpan bak.

Jag vill iaf att "våran" lilla klass som hållt ihop i 5år ska åka utan den "andra" klassen. Det blir ett fint avslut för dem innan högstadiet där de flesta kommer att gå skilda vägar.


Kommentarer:
Postat av: E2

Det beror väl helt på hur man framför det till barnen skulle jag kunna tänka mig. Man kan ju vinkla allt hur som helst, allt har nåt positivt o negativt va.
men jag tycker att det låter konstigt att den andra klassen helt plötsligt ska med, de har väl troligtvis inte en sådan bra kontakt mellan klasserna heller?

2005-09-08 @ 14:25:58
Postat av: meanwhile

Jo du har så rätt så. Jag tror det kommer ordna sej, det känns som det =)

2005-09-08 @ 22:00:21

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits