Fredag 22/9 - Åt pepparn med magsjukan!

Det går kräksjuka på jobbet... huuu, min värsta mardröm!
Jag anammar den gamla huskuren med vitpeppar.
Leta, leta.
Nä tydligen hade jag slängt påsen med vitpepparkorn jag införskaffade förra gången det gick magsjuka någonstans.
Shit! Inte funkar väl mald vitpeppar? Nä fy vad äckligt!
Men vänta nu... Jag tar fram kryddburken med 5 sorters peppar, jo där finns de några små vita som ligger och trängs bland svarta, rosé, gröna och kryddiga pepparkorn.
Det är sjukt svårt att se skillnad på vit och grönpeppar! Nåja, de gröna kan väl inte heller skada tänker jag och pillar i mej några stycken.
Genast känns min mage mycket lugnare.
Nu hettar det lite i munnen.
Sockerpiller är nog godare än vitpeppar tänker jag när jag dricker upp min avslagna cola.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits