att bajsa på jobbet

Jag är en av dom som har lite svårt för att göra #2 på offentliga platser. Det är jobbigt att höra hur toakön växer på andra sidan dörren medan man ska "göra sitt jobb". Oh tänk om de hör! ...för att inte tala om hur det måste lukta för nästa person.
På min arbetsplats har vi 4 toaletter. Den på våningen under mej är bäst.. iaf på em. Där finns ett fönster man kan öppna efter uträttat behov. Men på fm är där alltid en massa folk som springer.
Jag blir enligt Murphy's law (lagen om alltings jävlighet) alltid nödig på förmiddagarna. Det är ingen god idé att hålla sej... har jag hört (och känt med för den delen). Så jag har arbetat fram endel strategier.

Vänta gärna tills folk börjar gå på lunch, det minskar risken för köbildning (varför kan folk inte bara springa till nästa toa?).

Kolla korridoren, är det mycket spring så vänta lite.. det är iaf viktigt att se till att ingen ser dej gå in.

Väl inne på muggen, sätt på vattenkranen. (..eller inte, om du med öronens hjälp vill höra om det blir kö utanför dörren)

Ladda toan med lite ihopvikt papper för att undvika plums-ljud. (OBS! inte så mycket att det blir stopp! Det är typ det värsta som kan hända när du bajsar.OBS!)

När "du vet vad" börjar komma... ta i för kung och fosterland! (här vill vi ju inte sitta hela dagen, bäst att klara av ärendet på kortast möjliga tid.. bra för att minska risken för köbildning)

Torka noga och snabbt! (för att inte för mycket lukt ska hinna sippra ur toan)

Spola gärna 2 ggr.

Tvätta händerna, spraya air-freshner om det finns och lyssna sedan in läget i korridoren utanför.

När det verkar folktomt... smyg snabbt ut.

Puh...äntligen klar!


...men jag vet att typ alla på jobbet bajsar för det har jag minsann känt! ;-)


Ps. tar tacksamt emot fler bajs-tips!


Kommentarer:
Postat av: sara

haha - fy vad kul!! så där är det ju precis... :)

Postat av: E2

Hahaha! Så ere bejban, fast jag bryr mig inte lika mycket, jag tänker bara på att det inte ska komma nån eländig brakprutt eller nåt. Det vore ju förjävligt (kul kanske haha!) :]

Jag har en kille på jobbet som säger att han skulle _aldrig_ skita på jobbet. Sure sugar.

2005-09-07 @ 17:09:51
Postat av: meanwhile

Oh... javisst, jag glömde pruttarna (läses: brakskitarna)!!!
Man försöker försiktigt smyga ut dem innan man sätter igång, funkar oftast för mej.

2005-09-08 @ 12:19:13

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits