"Det är förenat med livsfara!"

I dag på pendeln hem från jobbet blev det totalstopp, en ganska lång stund. Strömavbrott eller något signalfel var det nog.
En av mina medresenärer hade väldigt bråttom och fortsatte utan oss andra. I lysande neongul mössa skuttade han ut på spåret och vidare i norrgående riktning, in i en tunnel. Detta gillades inte av tågföraren. Han sade vänligt men bestämt till oss andra resenärer att så får man minsann inte göra! Det är förenat med livsfara!
Duh!
Jag såg inga fler "rymlingar" (Jag antar att de flesta av oss hade "alla piller kvar i burken".) och efter en halvtimme ungefär fortsatte tåget i sakta mak mot nästa station.
Undrar just vad det blev av den färgglade trafikanten? Hur tänkte han, vart var han på väg någonstans och varför i hela friden hade han så bråttom?
Kanske var han bara kissnödig?!

Kommentarer:
Postat av: E2

såna e rom bejban! dom bara springer o springer som yra höns. kanske gammal vana bara.. :)

fan, jag har blivit förkyld.. igen!!
jag har varit det jättemycket sista tiden juh.

2005-10-25 @ 15:27:11
Postat av: meanwhile

Aww... stackars sexi!!! Kissen får pyssla om dej då tycker jag!

2005-10-25 @ 17:01:46
Postat av: E2

Nä, det är alltid jag som får pyssla om Kissen.
Men hon ligger på sin piedestal nu, så jag får lite andrum mellan servandet. phu. *torkar svetten från pannan*

2005-10-25 @ 20:30:06

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits