Femman v.30

Hittade ännu en blogg med kuliga frågor, Femman heter den.


1. Vad menade oraklet i "Liftarens guide till Galaxen" när hon sa att meningen med livet var 42
Eh.. det var väl iaf en superdator och inte något orakel?! Nåväl, jag vet inte riktigt vad den (superdatorn) menade men jag tror att det låg något i det den sa. Jag har märkt att just sifferkombinationen 42 dyker upp väldigt ofta, iaf i min värld. Kusligt spännande!


2. Vad är meningen med livet tror du?
Funderar inte så mycket på sånt men livet är nog bara ett test inför de verkliga uppgifterna som kommer sen då.. efteråt. (Eller vad menas egentligen med den frågan? Vad meningen med liv rent generellt är eller meningen med livet typ vad man vill få ut av det eller så? På A svarar vi "meningen med liv är att det är vackert" och på B svarar vi "Meningen med livet är helt individuellt")


3. Vill vi egentligen ha ett svar på den frågan? Varför/varför inte?
Om"vi" vill ha svar på det vet jag inte, jag kan ju bara tala för mej själv. Självklart vill jag veta svaret... för att jag är nyfiken på om det verkligen är 42!


4. Var kommer människan ifrån?
Jymden baby!


5. Var ligger världens ände?
Jag vet inte, men ibland känns det som om den ligger i Bro.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits